Apua liittymien lumitöihin

Viimetalven ennätyslumet ovat muistissa. Liittymät olivat aura-autojen ja pyöräkoneiden jäljiltä tukossa. Liittymien auki pitämien kuuluu tontin omistajalle, eikä tähän tunnu olevan helppoa saada muutosta. Ei pitäisi olla kovin vaikea vaatia katuja auraavien koneiden puskulevyihin kääntyvä kaappariläppä, jolla pienemmät lumimäärät saisi pois samalla koneella. Monelle ikääntyneelle ja invalidille aukaisemisesta voi tulla jo este asumiselle, jos apua ei ole lähipiirissä.

Saarenkylän Omakotiyhdistys on neuvotellut asiasta Alltimen ja paikallisten yrittäjien kanssa. Alltimen osalta liittymien aukaisu vaatisi muutosta kaupungin kanssa tehtyyn sopimukseen. Paikalliset yrittäjät Seppo Kursula, Sami Backman ja Koneyhtymä Mustoset tarjoavat apua liittymien auki pitämiseen. Palvelua tarjotaan kaikille ja jäsenille jäsenhintaan. Yrittäjien yhteystiedot löytyvät tämän lehden ilmoituksista ja omakotiyhdistyksen nettisivuilta. Palvelun kustannukset oikeuttavat 40 % kotitalousvähennykseen.

Soita:
Seppo Kursula 040 5963 239