Saarenkylän Omakotiyhdistys on nyt Saarenkylä-Rovaniemen Omakotiyhdistys ry ja toimialueena on koko Rovaniemen kaupunki.  Rovaniemen Omakotiyhdistys päätti 2.11.2020 kokouksessaan yhdistyksen purkamisesta sekä varojen ja toimintojen siirtämisestä Saarenkylän Omakotiyhdistykseen, joka on muuttanut nimensä Saarenkylä-Rovaniemen Omakotiyhdistykseksi. Kaupungin yhdistyksen hallituksen jäsenet Teijo Penders ja Seppo Matinlompolo on valittu Saarenkylä- Rovaniemen Omakotiyhdistyksen hallitukseen.

Suomen Omakotiliitto lähettää Saarenkylä- Rovaniemen yhdistyksen jäsenkortin ja jäsenmaksun tälle vuodelle. Maksamalla jäsenmaksun jäsenyys Omakotiliitossa jatkuu Saarenkylä-Rovaniemen jäsenyhdistyksen kautta. Myös kaikki liiton ja yhdistyksen tarjoamat edut säilyvät. Meillä on nyt paremmat neuvotteluasemat uusien paikalisten jäsenetujen neuvotteluun.

Yhteiset haasteet

Sähkönsiirto, vesimaksut, kaukolämpö, tietoverkot, kiinteistövero, katujen hoito, jätehuolto, kouluverkko – näiden samojen asioiden kanssa joutuvat painiskelemaan niin Saarenkylän kuin kantakaupungin ja koko Rovaniemen pientaloasukkaat. Isompana yhdistyksenä meillä on nyt leveämmät hartiat pientaloasukkaiden asioiden ajamiseen kuntatasolla.

Uskomme, että Rovaniemen Omakotiyhdistyksen yli 70-vuotiasta toimintaa pystytään vaalimaan yhdistyneiden yhdistysten toimesta entistä aktiivisemmin. Vaikka toimialue laajenee on tärkeää, että niin Saarenkylän, kuin eri kaupunginosien paikalliset ongelmat ja haasteet niin pienet kun isotkin tulevat jäsenten kautta esille. Olkaa aktiivisia!

Emme toimi yksin.

Paikalliset asukasyhdistykset, Leijonat, Martat ja paikalliset toimijat, jotka voivat olla edistämässä paikallisia tapahtumia ja asukasviihtyvyyttä ovat meille tarkeitä yhteistyökumppaneita.

Koti- ja digitalkkaritoimintamme on järjestetty yhteistyössä Lapin koti- ja mökkiläisyhdistyksen kanssa. Sähkönsiirtomaksut, vesilaitosten korjausvelan rahoitus ja kiinteistöverotuksen uudistamishankkeet ovat isoja kokonaisuuksia, joissa Omakoiliitolla on päättäjien arvostama rooli pientaloasukkaiden edustajana. Saarenkylä-Rovaniemen Omakotiyhdistyksellä on tämän vuoden alusta alkaen myös edustus Suomen Omakotiliiton hallituksessa.