Infoa ja yhteystiedot2021-01-18T17:24:09+02:00

Mikä on Saarenkylä-Rovaniemen Omakotiyhdistys ry?

Saarenkylä-Rovaniemen Omakotiyhdistys ry sijaitsee Lapin maakunnassa. Yhdistyksen kotipaikka on Rovaniemi ja toimialue koko Rovaniemi. Yhdistys on Suomen Omakotiliitto ry:n jäsenyhdistys. Yhdistyksen tavoitteena on puoluepoliittisesti sitoutumattomana valvoa omakotitalojen, vapaa-ajanasuntojen sekä pienkiinteistöomistajien oikeudellisia, taloudellisia ja yhteiskunnallisia etuja. Yhdistys edistää, ohjaa ja kehittää pientalovaltaista asumismuotoa sekä parantaa asumisviihtyisyyttä.

Saarenkylässä yhdistyksen juuret ulottuvat 1960-luvulle. Yhdistyksen perustava kokous pidettiin Saarenkylän paloasemalla 27. kesäkuuta 1966. Yhdistys merkittiin yhdistysrekisteriin 12. tammikuuta 1967 Saarenkylän Omakoti- ja pienkiinteistöyhdistys ry:n nimellä. Yhdistyksen toiminta lamaantui vuoden 1971 aikana, mutta herätettiin henkiin 15.5.1997 pidetyssä kokouksessa. Saarenkylän Omakotiyhdistys ry rekisteröitiin virallisesti 27.10.1999. Yhdistys toimi tällä nimellä vuoden 2020 loppuun asti. Syyskokouksessa 2.12.2020 yhdistys muutti nimensä Saarenkylä-Rovaniemen Omakotiyhdistys ry:ksi ja toimialueeksi määriteltiin koko Rovaniemi.

Rovaniemen Omakotiyhdistyksen perustava kokous pidettiin jo 30.5.1948. Perustavaan kokoukseen osallistui 37 omakotirakentajaa. Toiminta laajeni ja jäsenmäärä kasvoi nopeasti jälleenrakennuksen hengessä. Yhdistys on ajanut vuosikymmenien saatossa menestyksellisesti pientaloasukkaiden kulloinkin ajankohtaisia asioita kaava-, tie- pakkolunastusasioissa sekä kunnallisissa palveluissa aina näihin vuosiin asti. Hallinnossa toimineet ovat tehneet pitkän päivätyön ja jo muutama vuosi sitten viritettiin ajatus toimintojen yhdistämisestä Saarenkylän kanssa. Rovaniemen Omakotiyhdistys päätti 2.11.2020 kokouksessaan yhdistyksen purkamisesta ja toimintojen siirtämisestä Saarenkylän Omakotiyhdistykseen, joka on muuttanut nimensä Saarenkylän-Rovaniemen Omakotiyhdistykseksi. Rovaniemen Omakotiyhdistyksen yli 70-vuotiasta toimintaa pystytään vaalimaan yhdistyneiden yhdistysten toimesta entistä aktiivisemmin.

Hallituksen jäsenet

Säännöt

Tiedotuslehti

Seuralle tulevan postin voi puolestaan lähettää seuraavilla tiedoilla:

Saarenkylän Omakotiyhdistys ry
Juppotie 296910 Saarenkylä